Laster...
Laster...
Av Bjørnar Kjensli, Katja Haaversen-Westhassel Skjølberg, Frøya Elisabeth Astrup, Emilie Forbes Holmen, Irene Trysnes, 2025, Innbundet
Samfunnsfag 5–7 fra Cappelen Damm inneholder elevtilpassede fagtekster i ulike sjangre. Bøkene har varierte, selvforklarende oppgaver hvor elevene får repetere, anvende og bearbeide fagstoffet. kan brukes både i klasseromsundervisning, til individuelt arbeid og til arbeid i par eller i grupper. Til sammen dekker de tre grunnbøkene kompetansemålene i samfunnsfag etter 7. trinn.
De fem kapitlene i Samfunnsfag 7 fra Cappelen Damm Grunnbok tar utgangspunkt i de fem kjerneelementene i læreplanen. De tre tverrfaglige temaene og de fem grunnleggende ferdighetene er integrert i temavalg og tekster, oppgaver og arbeidsmåter. I arbeid med grunnboka får elevene blant annet undre seg og tenke, fortelle og lytte, lese og skrive, undersøke og regne, tegne, samarbeide og skape.
Samfunnsfag 5–7 fra Cappelen Damm inneholder elevtilpassede fagtekster i ulike sjangre. Bøkene har varierte, selvforklarende oppgaver hvor elevene får repetere, anvende og bearbeide fagstoffet. kan brukes både i klasseromsundervisning, til individuelt arbeid og til arbeid i par eller i grupper. Til sammen dekker de tre grunnbøkene kompetansemålene i samfunnsfag etter 7. trinn.
De fem kapitlene i Samfunnsfag 7 fra Cappelen Damm Grunnbok tar utgangspunkt i de fem kjerneelementene i læreplanen. De tre tverrfaglige temaene og de fem grunnleggende ferdighetene er integrert i temavalg og tekster, oppgaver og arbeidsmåter. I arbeid med grunnboka får elevene blant annet undre seg og tenke, fortelle og lytte, lese og skrive, undersøke og regne, tegne, samarbeide og skape.
Sendes fra oss i løpet av 1-3 arbeidsdager
Fri frakt på bestillinger over 349,-

Bjørnar Kjensli, født 1978, har utdannelse i journalistikk og moderne historie. Bjørnar har jobbet i mange år som journalist og redaksjonssjef i forskning.no, en nettavis for norske og internasjonale forskningsnyheter. Han var redaktør for boka Hvorfor ser du aldri babyduer? 80 vitenskapelige svar på livets små og store spørsmål, som kom ut i 2014. Bjørnar har også jobbet som medialærer på videregående skole, drevet formidlingskurs og spilt inn podkaster om forskning og forskningsnyheter for barn og unge.

Katja Haaversen-Westhassel Skjølberg er førstelektor i statsvitenskap ved Institutt for statsvitenskap og ledelsesfag, Universitetet i Agder. Hun underviser i internasjonale forhold, samt fagdidaktikk og samfunnsfag i lærerutdanningen. Skjølbergs forskningsinteresser er innenfor samfunnsfagsdidaktikk, terrorisme og radikalisering, med særlig fokus på samfunnsfagets rolle i forebyggingen av utenforskap, ekstreme holdninger og handlinger.

Frøya Elisabeth Astrup, født 1985, debuterte som forfatter i 2020 med boka Uteskole i praksis – håndbok for læreren, utgitt på GAN Aschehoug.
Frøya er utdannet adjunkt, med viderutdanning innen journalistikk, litteratur, kunst og religion.
Frøya Elisabeth Astrup har arbeidet mange år som kontaktlærer på barnetrinnet. Hun har også arbeidet som journalist for Norges Håndballforbund. Nå er Frøya ansatt som forlagsredaktør.

Emilie Forbes Holmen, født 1988, er utdannet adjunkt og har jobbet flere år som lærer på barneskolen. De siste årene har Emilie jobbet med utvikling av undervisningsressurser for Redd Barna. Hun arbeider spesielt med temaer som bærekraftig utvikling, barns rettigheter, barns medvirkning, diskriminering og barn på flukt.

Irene Trysnes, født 1976, er professor i samfunnsfagsdidaktikk og underviser samfunnsfag i lærerutdanningen ved Universitetet i Agder. Trysnes er særlig interessert i forskning på kontroversielle og emosjonelle temaer i undervisningen og har blant annet forsket på ungdom og seksuell trakassering, rasisme og ekstreme ytringer i skolen og ungdomsreligiøsitet.
